Firma Koralewscy.pl
Autoryzowany Dystrybutor Came
Aktualny cennik CAME 2013 [9 MB]

Progi zwalniające

Progi zwalniające

Progi zwalniające są montowane, gdy zachodzi potrzeba ograniczenia prędkości ruchu pojazdów. Poprawiają one bezpieczeństwo ruchu drogowego zwłaszcza wtedy, gdy nie przynoszą skutków inne środki zwiększania bezpieczeństwa. Progi zwalniające i progi podrzutowe montowane są na okres stały lub czasowy. Podłoże, na którym będą montowane progi nie wymaga żadnego szczególnego wcześniejszego przygotowania. Do zamontowania progów wykorzystywane są kołki rozporowe, które kotwiczone są do podłoża. To gwarantuje trwałe i stabilne mocowanie progów.

Progi zwalniające dzielimy na dwie grupy:

  • Progi zwalniające
  • Progi podrzutowe

Próg zwalniający - przykład zastosowania

Progi zwalniające i progi podrzutowe najczęściej stosowane są przy drogach osiedlowych, przy dużych centrach handlowych, na parkingach, na wjazdach do firm lub prywatnych posesji, na stacjach benzynowych oraz na drogach publicznych.

Przykład zastosowania progu zwalniającego

Częstą praktyką jest stosowanie progów zwalniających wraz ze szlabanami parkingowymi, co wymusza na kierującym pojazdem ograniczenie prędkości lub zatrzymanie samochodu.

Budowa progów zwalniających

Chemoutrwadzalna technologia, z której są wykonane progi zwalniające, zapewnia trwały kolor, zaś elementy odblaskowe powodują, że próg jest widoczny w dzień i w nocy.

Opis progu zwalniającego

W progach zwalniających, jak i progach podrzutowych stosuje się nalepki odblaskowe w celu zachowania lepszego bezpieczeństwa. Takie rozwiązanie powoduje, że progi są bardziej widoczne zarówno w dzień, jak i w nocy. Dodatkowo elementy progów zwalniających i progów podrzutowych malowane są na kolor żółty, tak, aby w odpowiedni sposób po zamontowaniu odznaczały się charakterystycznym wizerunkiem na jezdni.


Elementy progów zwalniających
Nazwa PZ-40 PW-30 PZ-40/M
Zdjęcie Próg spowalniający PW-40 Progi spowalniające PW-30 Próg PZ-40M
Wymiary [mm] 400x500x50 350x250x55 400x500x50
Waga [kg] 10 4 10
Nazwa ZPZ-40 ZPW-30 ZPZ-40/M
Zdjęcie Próg ZPZ-40 Próg ZPW-30 Próg ZPZ-60
Wymiary [mm] 400x200x50 350x180x55 600x300x50
Waga [kg] 2,5 3,8 5,5

Nazwa PZ-60 PZ-90 PZ-98
Zdjęcie Próg PZ-60 Próg PZ-90 Próg PZ-98
Wymiary [mm] 600x500x50 900x500x50 980x500x70
Waga [kg] 15 28 37
Nazwa ZPZ-60 ZPZ-90 ZPZ-98
Zdjęcie Próg ZPZ-60 Próg ZPZ-90 Próg ZPZ-98
Wymiary [mm] 600x300x50 900x450x50 980x500x70
Waga [kg] 5,5 16 23

Zastosowanie w progach zwalniających mas chemoutwardzalnych i elementów odblaskowych zapewnia im trwałą kolorystykę i doskonałą widoczność zarówno w dzień jak i w nocy. Oferujemy progi zwalniające w rozmiarach: 350 mm, 400 mm, 500 mm, 900 mm i 980 mm długości najazdowej.

Istnieją również progi uspokajające ruch drogowy inne rodzaju, mianowicie progi gumowe. Są one także wyposażone w taśmę odblaskową, co zapewnia widoczność i poprawia skuteczność. Progi gumowe montuje się do podłoża za pomocą śruby, kółka i podkładki.


Progi płytowe

Progi płytowe

Progi płytowe ograniczają prędkość jadących samochodów, co w dużej mierze poprawia bezpieczeństwo ruchu drogowego, lub stanowią wyniesione przejście dla pieszych doskonale widoczne dla kierowców, którzy są zmuszeni zmniejszyć prędkość. Najazd progów płytowych jest łagodny i nie stanowi przeszkody w ruchu drogowym. Przy montażu można wykorzystać masy chemoutwardzalne, by powierzchnia przejścia i pasy na najeździe były w nocy odblaskowe. Progi płytowe bardzo często są wykorzystywane w postaci wzniesień przed przejściem dla pieszych.


Nazwa Element boczny Element najazdowy 1 Element najazdowy 2 Element najazdowy 3
Zdjęcie Element boczny progów płytowych Element najazdowy 1 progów płytowych Element najazdowy 2 progów płytowych Element najazdowy 3 progów płytowych
Wymiary [mm] 500x500x100 500x500x100/73 500x500x73/41 500x500x41/10
Waga [kg] 27 32 22 12

Progi kablowe

Progi kablowe ochraniają przewody elektryczny i inne różnego rodzaju kable. Znajdują one zastosowanie przy przeprowadzaniu kabli przez ulicę, doprowadzaniu okablowania do samochodów transmisyjnych, a także z konsoli na scenę. Próg kablowy jest wykonany z trwałego termoplastycznego materiału opartego na PCV. Doskonałą widoczność w dzień i w nocy zapewnia kontrastująca kolorystyka pokrywy w połączeniu z elementami odblaskowymi. Dzięki specjalnemu systemowi łączenia (tzw. "jaskółczy ogon"), można szybko dokonać montaży odcinków o różnej długości.


Nazwa Próg kablowy OK Element narożny
Zdjęcie Progi kablowe Element progu kablowego
Wymiary [mm] 400x1000x60 400x273x60
Waga [kg] 16 8
Wielkość otworów 3x32x32 lub 2x52x328


Azyle (sztuczne wyspy)

Azyle, znane także jako sztuczne wyspy, poprawiają bezpieczeństwo na drogach przy przejściach dla pieszych, gdyż zapewniają doskonałą widoczność przez kierowców. Ponieważ wykorzystują elementy odblaskowe, są znakomicie widoczne w dzień i w nocy. Natomiast dzięki wykorzystaniu mas chemoutwardzalnych sztuczne wyspy nie tracą kolorystyki nawet przez bardzo długi czas przy wielokrotnym najeżdżaniu przez samochody.


Nazwa Element narożny AN Element skrajny AS Element wewnętrzny AW Całość
Zdjęcie Azyl narożny Azyl skrajny Azyl wewnętrzny Azyl
Wymiary [mm] 500x500x100 500x500x100 500x500x100 1500x1000x100
Waga [kg] 21 24 23 137

Konfiguracja elementów dowolna.


Ochraniacze węży strażackich

Elementy do ochrony przeprowadzanych przez ulicę węży strażackich służą do zabezpieczania ich przed uszkodzeniami. Wykonanie z materiału trwałego termoplastycznego w oparciu o PCV zapewnia wysokie właściwości elastyczne. Ochraniacze węży strażackich posiadają koryto w dolnej części elementu. Elementy ochraniaczy węży strażackich nie są przystosowane do montażu na stałe do podłoża.


Ochraniacz kabli

Kolory: czarno-żóty. Wymiary [mm]: 400x1000x80. Masa [kg]: 19. Średnica otworu [mm]: 60.



Ograniczniki skrajni

Ograniczniki skrajni są alternatywnym rozwiązaniem dla oznakowania farbą lub folią martwego pola jezdni oraz podwójnej linii ciągłej. Mogą być także stosowane przy wyznaczaniu miejsc parkingowych, oddzielaniu dróg rowerowych i wydzielaniu od jezdni torowisk tramwajowych. Ogranicznik skrajni zawiera elementy odblaskowe, przez co jest doskonale widoczny w dzień i w nocy.


Ograniczniki skrajni białe Ogranicznik skrajni Czarny

Kolory: biały, czerwony, żółty i czarny. Wymiary [mm]: 130x1000x45. Masa [kg]: 7.


Separator drogowy - szyna kierunkowa

Szyna kierunkowa

Szyna kierunkowa jest separatorem ruchu służącym do poziomego oznaczenia miejsc, gdzie są prowadzone roboty drogowe. Stanowi ona alternatywne rozwiązanie wobec oznakowania farbą lub folią i może także znaleźć zastosowanie przy szybkiej zmianie organizacji ruchu drogowego, np. zwężenie pasa bądź wyłączenie powierzchni jezdni z ruchu.


Elementy separatorów drogowych
Nazwa Separator ruchu SD Zakończenie separatora "mama" Zakończenie separatora "tata"
Zdjęcie Separator drogowy Zakończenie separatora Mama Zakończenie separatora Tata
Wymiary [mm] 1000x250x100 520x250x100 435x250x100
Waga [kg] 21 9 9

Separator łańcuchowy

Zastosowanie separatora łańcuchowego

Separator łańcuchowy ma szersze zastosowanie niż szyna kierunkowa, mianowicie oprócz stosowania przy robotach drogowych i szybkiej zmianie organizacji ruchu drogowego może być stosowany także jako krawężnik (do betonu, ziemii i kostki brukowej). Dzięki wykorzystaniu elementów o różnych kolorach kontrastujących, uzyskuje się świetną widoczność.


Separator łańcuchowy Separator łańcuchowy biały Zdjęcie separatora łańcuchowego w kolorze białym Separatory łańcuchowe białe

Kolory: biały, czerwony, żółty i czarny. Wymiary [mm]: 155x580x160. Masa [kg]: 11,5.



Posiadamy również w ofercie znaki drogowe informujące o progach zwalniających na jezdni. Prowadzimy sprzedaż i montaż progów, w tym także sztucznych wysp, ochraniaczy węży strażackich, ograniczników parkingowych, ograniczników skrajni, progów płytowych, progów kablowych, separatorów drogowych i łańcuchowych.

Na naszej stronie internetowej znajdą Państwo wszelkiego rodzaju elementy inżynierii drogowej, które spełniają europejskie normy. Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą.